Gedragsregels in de praktijk
Onze medewerkers zetten zich in om uw medische hulpvraag zorgvuldig en professioneel te behandelen. Wij verwachten van u dat u onze medewerkers daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten en bezoekers. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen op een prettige en veilige manier geholpen kan worden.
Vanuit onze vakkennis geven we het optimale advies en wij verwachten dat u ons advies opvolgt. Onze medewerkers zijn verplicht zich te houden aan de regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg, waardoor we niet altijd volledig aan uw wensen kunnen voldoen. Wij hopen op uw begrip hiervoor.
Gedragsregels binnen de huisartsenpraktijk
Om een prettige en veilige omgeving te creëren voor zowel patiënten, bezoekers en medewerkers hanteren wij de volgende gedragsregels. Door uw aanwezigheid in de praktijk gaat u akkoord met deze regels:
- We accepteren elkaar met onze verschillen.
- We gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
- Wij respecteren elkaars privacy.
- We houden ons aan de wet wat betreft discriminatie en (seksuele) intimidatie.
- Dreigend en grof taalgebruik kan worden opgevat als intimiderend gedrag.
Hiervan wordt melding gemaakt aan de manager, die daar een registratie van zal maken. - We tolereren geen enkele vorm van agressie of geweld.
Hiervan wordt melding gemaakt bij de politie. - Bij calamiteiten vragen wij u de instructies van onze medewerkers op te volgen.
Wanneer deze regels niet nageleefd worden kunnen wij u de toegang tot de praktijk ontzeggen. Bij diefstal, geweld en ander ongeoorloofd gedrag zal er aangifte worden gedaan bij de politie. De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.