Onvrede of klacht melden
Niet tevreden? Praat erover met ons
Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over ons en/of onze dienstverlening. Wij hopen dat u dat met ons zult bespreken zodat wij een oplossing kunnen zoeken of verbeteringen kunnen aanbrengen. U kunt een afspraak maken en uw onvrede/klacht aan ons voorleggen. Ook kunt u schriftelijk uw onvrede/klacht bespreekbaar maken door onderstaand formulier in te vullen. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.
Klachtenfunctionaris
Is dit lastig voor u om zelf de klacht te bespreken met uw huisarts of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Dit onvrede-klachtenformulier is niet bedoeld voor het delen van medische informatie, het stellen van medische vragen of om een afspraak te maken met uw huisarts.