Terugbelplanner
In onze praktijk werken wij met een terugbelplanner. Als u ons belt heeft u twee opties:
- U blijft in de wachtrij en wordt zo snel mogelijk geholpen door de assistente.
- U plant een terugbelafspraak op een moment dat het u uitkomt. De assistente belt u dan terug op het gekozen tijdstip.
Zo voorkomt u dat u lang in de wacht hangt. Dit zorgt voor meer rust – voor u én voor de assistente. Onze ervaring leert dat het telefoongesprek prettiger verloopt wanneer er bewust tijd voor is ingepland.
Wat gebeurt er tijdens het telefoongesprek?
De assistente zal u vragen naar de reden van uw hulpvraag. Dit proces heet triage. Op basis van uw antwoorden kan zij inschatten welke zorg het beste bij uw situatie past. De assistente is hiervoor opgeleid en mag bij veelvoorkomende klachten zelf een passend advies geven. Dit advies wordt altijd overlegd met de huisarts. Door uw vragen goed te beantwoorden, helpt u ons om u snel en zorgvuldig de juiste zorg te bieden – op het juiste moment, en bij de juiste hulpverlener.
Mogelijke vervolgstappen na het gesprek:
- U ontvangt direct een advies van de assistente (in overleg met de huisarts)
- De huisarts belt u zelf terug
- Er wordt een afspraak ingepland bij:
- de huisarts
- een verpleegkundig specialist
- de praktijkondersteuner
- de assistente
- of er wordt een visite ingepland
Wilt u meerdere zaken bespreken? Dan maakt de assistente een dubbele afspraak voor u.